Nie od dziś wiadomo, że decyzję o ostatecznym zakupie produktów najczęściej podejmujemy na podstawie ich wyglądu. Jest to szczególnie istotne w Internecie, gdzie nie mamy bezpośredniego kontaktu nabywcy z przedmiotem.

Najbardziej efektywna staje się w tej kwestii fotografia 360 stopni prezentująca dany produkt z każdej strony. Nie od dziś wiadomo, że decyzję o ostatecznym zakupie produktów najczęściej podejmujemy na podstawie ich wyglądu. Jest to szczególnie istotne w Internecie, gdzie nie mamy bezpośredniego kontaktu nabywcy z przedmiotem. Najbardziej dla klienta przydatną informacją staje się w tej kwestii fotografia produktowa 3D ukazując dany przedmiot z każdej strony.

Fotografia 360 stopni – co to jest?

Fotografia 360 stopni to nic innego jak umiejętne zaprezentowanie walorów estetycznych danego przedmiotu z każdej jego strony. Dla maksymalizacji efektu, całość wykonanych fotografii łączy się w jedną prezentację przy pomocy specjalnego oprogramowania i umieszcza w Internecie w postaci pliku FLASH lub GIF. Dzięki temu, klient przebywający na stronie sklepu internetowego, lub na stronie producenta towarów ma bezpośrednią możliwość oglądania danego przedmiotu z każdej strony oraz swobodnym jego przybliżaniem czy obracaniem.

fotografia 360 stopni

Zdjęcia 360 stopni są świetnym sposobem na polepszenie wyników sprzedaży. Jak bowiem wiadomo, nawet najlepszy produkt nie będzie się sprzedawać, jeśli nie zostanie w odpowiedni sposób zaprezentowany potencjalnemu klientowi.

Fotografia produktów 360 to interaktywne podejście do kwestii fotografii produktowej.Umożliwia kupującemu dokładne zapoznanie się z kupowanym przedmiotem nie tylko od przodu, ale praktycznie z każdej strony. Jest lepszym rozwiązaniem niż klasyczne zdjęcie produktowe umieszczane dotychczas w katalogach.

Fotografia 360 stopni produktów – zalety

Zdjęcia 360 stopni to obecnie najbardziej nowoczesny i efektywny sposób prezentacji oferowanych do sprzedaży przedmiotów. Gdzie znajdują swoje zastosowanie? Są to najczęściej zdjęcia produktów oferowanych w sklepach internetowych, produktów umieszczanych przez producentów w ofertach na stronach internetowych , czy nawet swoiste panoramy 360 całych obiektów budowlanych. Ze względu na fakt, iż klienci nie mają możliwości zobaczenia danego produktu na własne oczy, to właśnie zdjęcia 360 stopni dają im namiastkę prawdziwego spotkania z produktem twarzą w twarz.

Ten rodzaj fotografii wykorzystywany jest również przez sprzedawców, którzy przed realnym spotkaniem i prezentacją produktu chcą przedstawić potencjalnemu nabywcy jego walory estetyczne w postaci wirtualnej. Odpowiednio przygotowana prezentacja 360 stopni produktu pozwala odbiorcom na swobodne obejrzenie oferowanych produktów ze wszystkich stron. Znaczenie ma również możliwość oddalania i przybliżania zdjęć. Dzięki temu klient ma możliwość przyjrzenia się określonym szczegółom jak i uzyskanie całościowego spojrzenia na konkretny produkt.