Sklepy internetowe oferują dziś bardzo skuteczną technikę prezentowania swojego asortymentu w postaci obrotowej prezentacji. Czy to zdjęcia 3D czy 360 stopni mogą zaprezentować produkty w innym świetle i z zapierającymi dech w piersiach detalami niemal nie dostrzegalnymi przy pierwszym kontakcie.

Które z nich są jednak lepsze do zastosowania w sklepie internetowym – zdjęcia 3D czy 360 stopni ?

 

Patrzą na ten problem okiem sprzedawcy i ewentualnych kosztów takiej oprawy graficznej, zdjęcia 360 stopni są tańsze. Jednakże nie każdy oferowany produkt musi koniecznie posiadać na stronie zdjęcie 3D. Dlaczego?

 

Co wybrać : prezentacje 3D czy 360 stopni ?

Urządzenia takie jak laptopy, komputery  i większość mebli, mają znane kształty i ukazanie ich na zdjęciu z pełną funkcją 3D nie jest konieczne. Fotografia 360 stopni jest w takim przypadku zupełnie wystarczająca.

Co innego myśli klient. Dla niego najlepszą formą prezentacji produktu jest zdjęcie 3D, które jest w stanie ukazać przedmiot z każdej strony, tak z dołu, z góry, jak i z boków. To bez wątpienia najlepsza forma prezentacji, mimo że nie zawsze jest konieczna, gdyż nie w każdym przypadku ukaże więcej niż fotografia 360 stopni.

Czy zamieszczać w ofercie sklepu zdjęcia 3D czy 360 stopni?

Owszem, prezentacja 360 stopni ukazuje interesujący produkt wyłącznie od strony prawej do lewej, za to w prezentacji 3D każdy ma możliwość spojrzenia na produkt z wielu punktów. Faktycznie, skomplikowanej budowy urządzenia, przedmioty o nieregularnych kształtach, albo przedmioty wykonane z giętkich materiałów są możliwe do ukazania wyłącznie w prezentacji 3D, która ukaże wszystkie detale, których próżno szukać w prezentacjach 360 stopni lub na zdjęciach klasycznych.

Dlatego mimo większych nakładów w celu stworzenia prezentacji 3D, to właśnie ona wydaje się najbardziej optymalną formą przedstawienia jakiegokolwiek przedmiotu, ale prezentacja 360 stopni w wielu przypadkach jest wystarczająca. Jednak to od jakości i możliwości prezentacji interaktywnych w dużej mierze zależy sukces sprzedaży, tak więc prezentacje 3D oferują nieco więcej i więcej można się dowiedzieć o interesującym przedmiocie za ich pomocą.

Dlatego wybór zdjęć 3D i wykonanie prezentacji 3D jest bardziej wskazane, bo oferuje odbiorcy zdecydowanie więcej doznań.